ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ

avagy Mi a kulcsa annak, hogy elérjük céljainkat, de mégis együttműködőek maradjunk?
„Kecske is jóllakik, káposzta is megmarad” kommunikációs módszerei Tréningprogram konfliktusos helyzetek, nehéz ügyfelek asszertív kezelésére

Picture2BEVEZETÉS
Az asszertivitás szó jelentése: önérdek-­‐érvényesítés, agresszív viselkedés, kommunikáció nélkül. Arany középút az „oroszlán” és a „nyúl” között, a támadó harcos, és a behódoló áldozat viselkedése között. Míg az agresszív magatartásformák és megnyilvánulások között gyakori a kiabálás, a düh, vagy akár a tettlegesség, az asszertív tárgyalópartner higgadtan, nyugodtan keresi a kompromisszumot, illetve mindkét fél érdekeinek maximális érvényesítésére törekszik. A konfliktushelyzetek megoldására a kompromisszumkeresés illetve a problémamegoldás jellemző, az agresszív, versengő „mindenáron győzni akarással” szemben, a konfliktusok elkerülése és a saját érdekek feladása helyett. Az asszertív ember képes nemet mondani, negatív véleményét nem bántó módon kifejezni, kéréseit, szükségleteit nem parancs formájában tolmácsolni. Tréningünket elsősorban azoknak szánjuk, akik munkájuk során, munkakörük jellegéből eredően konfliktusokkal néznek szembe, nehéz ügyfelekkel, agresszív emberekkel kerülnek kapcsolatba, fontos, hogy velük megtalálják a hangot, meg tudják őket nyugtatni, és képesek legyenek a fellépő problémákat minél gyorsabban és minél magasabb elégedettség mellett megoldani. A Tréninget éppen ezért a GYAKORLATOK TÚLSÚLYA jellemzi.

KINEK AJÁNLJUK:
Ez a tréning Önnek szól, ha
- Konfliktusokat kell kezelnie a munkája során
- Nehéz ügyfelei vannak, nehéz, gyakran agresszív emberekkel kell együtt dolgoznia
- Alapvető kommunikációs ismeretekkel már rendelkezik
- Gyakran érzi úgy, hogy nincs eszköze az agresszió kezelésére
- Sokszor dolgozik mások helyett
- Gyakran kap visszajelzést arról, hogy a stílusával problémák vannak, hamar dühbe gurul
- A munkaköréből eredően egyeztetnie kell másokkal miközben feladatát végzi, de sokszor van Önök között érdekellentét
- Az Ön munkájához olyan inputokra van szüksége, amelyek mások outputjai, illetve fordítva: az ön munkájának outputjai mások inputjai: Ön másoktól függ, Mások Öntől függenek.
- Önnek mátrix szervezetben kell dolgoznia, és ebből eredően gyakran vannak nehézségek: Ön szeretne eszköztárat arra, hogy rávegyen embereket az együttműködésre
- Önnek szüksége lenne hosszú távú, pozitív együttműködésre külső és/vagy belső ügyfelekkel
Ha ezek közül néhány állítás igaz Önre: A TRÉNING ÖNNEK, ÖNÖKNEK SZÓL!

VÁRHATÓ EREDMÉNYEK
- A résztvevők képesek lesznek a meglévő kommunikációs ismereteikre építve felismerni az agresszió okait és az okot kezelni
-  A résztvevők segítséget kapva saját stressz-­‐szintjük és agressziójuk kezelésére képessé válnak a problémák tárgyilagos megoldására
- A résztvevők gyakorlati eszköztárat kapnak az agresszív ügyfelek lenyugtatására és kezelésére
- Kevesebb konfliktus eszkalálódik felfelé
- A partnerkapcsolatokban javul az elégedettségi szint
- Rövidebb idő alatt eljutnak a résztvevők a megoldásig
- Mivel a résztvevők megtanulnak szükség esetén nemet mondani, vagy kiállni az érdekeik érvényesítéséért, személyes hatékonyságuk nő.
- A saját stressz szint csökken

ALAPCÉLOK
- A nehéz ügyfelekkel, agresszív ügyfelekkel történő mindennapos kommunikáció eredményességének javítása
- A konfliktusok, problémák minél rövidebb idő alatt történő megoldása
- Együttműködés javítása a kommunikációs partnerek szükségleteinek és érdekeinek feltárásán keresztül
- Kérdezési, megértési és érvelési készségek javulása
- Magabiztosság, sikerorientáltság dimenzióinak javítása
- A kommunikációs eszközrendszer fejlesztésével a befolyásolási készség javítása, a konfliktusok gyorsabb megoldása, ezáltal az egyéni és csoporthatékonyság növelése.

KIEGÉSZÍTÉSI LEHETŐSÉGEK:
- A telefonos kommunikáció esetén használható asszertív technikák gyakorlásával, hanganyag elemzések segítségével
- DISC alapú Személyiség tipológiával, amelynek segítségével a különbözőségek kezelésében is segítséget kaphatunk, valamint saját erősségeink és fejlesztendő területeink is felszínre kerülhetnek
- Nehéz ügyféltípusok speciális kezelése egy más tipológia alapján

PROGRAM IDŐTARTAMA: Időkeret: 8 x 90’ (igény szerint ez növelhető) A kezdési és zárási időpontot a csoportok időbeosztásától függően tudjuk alakítani.
Javasolt résztvevői létszám: Ideális létszám: 8-10 fő. Minimum 6 Maximum 12 fő részvételével valósítható meg a program.

Árajánlatért és bővebb felvilágosításért forduljon bizalommal értékesítési kollégáinkhoz! Tel.: 76/356-555, mobil: 30/9559 056, e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. , Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. .




(asszertiv kommunikáció, kommunikációs tréning, assszertivitás tréning, asszertív kommunikációs tréning)