Csapatépítés blog 3.rész
Írta: Csapatépítő blogger   

Hogyan abszolváljuk a másnapot?

faradt blog

Az, hogy a csapatépítés milyen hatással lesz a résztvevőkre rengeteg tényezőtől függ, egy dolog viszont biztos, a jó bulikra mindenki emlékszik utólag. És a legtöbb ottalvós csapatépítés ilyen emlékezetes (vagy éppen emlékek nélküli) bulival zárul. Ha pedig este beindul a "csapatleépítés", akkor a másnap tényleg durva…


De akkor mit tegyél, ha a nagy buli másnapján alig bírsz kikecmeregni az ágyból?
Talán emlékszel a részletekre, talán nem, lehet, hogy csak egy kínos vagy utólag kellemetlen esemény részletei derengenek, mindenesetre a legjobb, amit tehetsz az, hogy minél gyorsabban rendbe szeded magad és aránylag friss fejjel állsz neki a második nap kihívásainak. Az „aránylag friss fej” állapot elérésében segít a bűvös hármas: a folyadékpótlás, a megfelelő ételek és a mozgás.


Felkeltél: „Ó, te jó ég – ma is túra lesz, vagy kalandpark, vagy mi a szösz! Soha nem iszok többet!” – és ezzel átfordulsz a szállodai szoba idegen illatú ágyában a másik oldaladra, és ekkor meglátod a kollégád összegyűrt arcát, amiből sejted, hogy te se nézel ki jobban…

Az első dolog, amiért egy rutinos másnapos nyúl, az a nagy pohár víz. Az alkoholfogyasztás a sejtek kiszáradásához vezet, dehidratálttá teszi a szervezetet. Ha eleget iszol, javulni fog a rossz közérzeted. Napközben jöhetnek a gyümölcslevek, mert a gyümölcsök fruktóz tartalma segít az alkohol lebontásában. Egy nagy pohár narancslé a kiürült vitaminraktáradat is feltölti.

Ha teheted, kérj már reggelre egy tányér erő- vagy zöldséglevest, mert így pótolhatod az elveszett nátriumot és káliumot. A meleg leves megnyugtatja a gyomrodat. Nátrium és kálium ügyben a banán is megbízható segítőtárs. Jó még a tojás is, mert a benne lévő cisztein segíti az acetaldehid lebontását.
Szénhidrát is kell! Az alkohol az aminosavak szintjét is csökkenti, ezeket egy kis tészta, süti elfogyasztásával könnyen pótolhatod.


Ha ettél, ittál (vizet és gyümölcslevet), akkor már csak mozgásra van szükséged. Na, erről a csapatépítés szervezői gondoskodni fognak, ha már kétnaposra szervezték az eseményt. Mégis jobb, ha megelőzöd a többieket, vonszold ki magad időben az ágyból és tegyél egy rövid sétát a szabadban! A mozgás fokozza az endorfin („boldogsághormon”) termelését, így már jobb közérzet birtokában fogsz találkozni a kollégákkal, és a főnököddel.

Persze a lista akkor lenne az igazi, ha 3+1 tipp lenne, a végén a bőséges, pihentető alvással, amikor hagyod regenerálódni a tested. Na, ez az, amire egy csapatépítésen nem lesz esélyed, kivéve, ha elfoglalod a busz hátsó ülését és ott fogsz hortyogni az egész hazafelé vezető úton.

A másnap mindenesetre a többieknek is másnap (nagyon-nagyon ciki, ha te vagy az egyetlen…), ők is ugyanezzel küzdenek majd, de nem árt, ha összeszeded magad, mert a másnap ezek nélkül a trükkök nélkül kegyetlen és végeláthatatlanul hosszú lehet.

Ne szenvedd végig az egész csapatépítés felét! Ha már így esett, akkor vesd be a fenti praktikákat, és üdvözöld vidáman a másnapot:
„Helló, másnap! Én jövök!”

Kérdése vagy véleménye lenne? Komment írása...